TV 2 News skrotter det kulørte

TV 2 News har skærpet sin profil og satser nu stort på de seriøse nyheder.
MediaWatch

Siden 2008 har TV 2 News tredoblet sine seertal, og det tegner rigtig godt for tv-kanalen. Det kulørte stof og lokalhistorierne er røget ud til fordel for en nyhedsprofil, der kun har plads til seriøse emner, skriver Politiken.

"Vi er blevet mere 'newsy' end tidligere og har fundet ud af, at det er vigtigt, at vores kanal satser på det væsentligste," mener kanalchef Mikkel Hertz.

Endvidere har tv-kanalen med sin nye profil presset DR 2 ud i konkurrence. En profil, som chef for Deadline, Orientering og DR 2 Udland, Olav Skaaning Andersen, dog ikke føler sig alvorligt truet af:

"Det er helt evident, at det har ændret situationen, at News er kommet til. Det er også fint, vi er glade for konkurrencen, og vi er også klar til at tage den op," lyder det fra Andersen.

Henrik Birch, der er medieforsker, forudser, at News i fremtiden vil få endnu større indflydelse på befolkningens tv-forbrug, idet de såkaldte genrekanaler, hvor folk selv kan vælge, hvilken genre de vil se, gør fremskridt.

Derudover forventes det også, at der kommer flere seere til TV 2 News, så snart det digitale tv-signal træder i kraft.

- Newspaq

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også