DMA vækker ingen interesse på tv

Store tv-stationer har ingen interesse for det årlige DMA, hvor musikere endnu engang skal tildeles priser. Danish Music Awards åbner igen op for en aften med prisoverrækkelser til værdige musikere den 28. februar, men arrangementet har tabt pusten og kan ikke længere opnå tilstrækkelig underholdningsværdi. Det skriver Børsen. Det er IFPI Danmark, den danske afdeling af pladebranchens internationale organisation, der står bag DMA og må igen indse, at festlighederne ikke bliver transmitteret på tv, når showet løber af stabelen i Tivolis glassal. "Det er et udtryk for, at musikbranchen er mindre og mindre interessant for omverdenen. Musikbranchen sælger færre plader, og omsætningen styrtdykker på det fysiske cd-salg," siger Peter Ramsdal, der er chefredaktør for musikbladet Gaffa. Tidligere har der ikke været problemer med seertallene, hvor showet er blevet vist både på TV 2 og DR 1. Et forsøg om visning af DMA på Myspace skulle lokke de unge tilbage til musikverdenen, men sidste år opstod der en del tekniske problemer, som kun fik 20.000 til at se med. - Newspaq
MediaWatch

Store tv-stationer har ingen interesse for det årlige DMA, hvor musikere endnu engang skal tildeles priser.

Danish Music Awards åbner igen op for en aften med prisoverrækkelser til værdige musikere den 28. februar, men arrangementet har tabt pusten og kan ikke længere opnå tilstrækkelig underholdningsværdi. Det skriver Børsen.

Det er IFPI Danmark, den danske afdeling af pladebranchens internationale organisation, der står bag DMA og må igen indse, at festlighederne ikke bliver transmitteret på tv, når showet løber af stabelen i Tivolis glassal.

"Det er et udtryk for, at musikbranchen er mindre og mindre interessant for omverdenen. Musikbranchen sælger færre plader, og omsætningen styrtdykker på det fysiske cd-salg," siger Peter Ramsdal, der er chefredaktør for musikbladet Gaffa.

Tidligere har der ikke været problemer med seertallene, hvor showet er blevet vist både på TV 2 og DR 1.

Et forsøg om visning af DMA på Myspace skulle lokke de unge tilbage til musikverdenen, men sidste år opstod der en del tekniske problemer, som kun fik 20.000 til at se med.

- Newspaq

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også