Bannerannoncering fører online

Bannerannoncering er stadig den foretrukne markedsføringsform online, viser Gallups Trendanalyse.

Mere end halvdelen af de store annoncører (56%) har i 2008 været aktive med bannerannoncer, og det er en markant fremgang i forhold til niveauet for de foregående år. Bannerannoncer indtager dermed førstepladsen over de mest udbredte e-business aktiviteter, men er skarpt forfulgt af de tidligere års frontløber; udvikling af hjemmesider (55%), som igen er efterfulgt af konkurrencer på internettet (52%). Det viser Gallups Trendanalyse, der blev præsenteret på et seminar i fredags på CBS.

Kigger man fremad afslører analysen, at de store annoncørers investeringer i e-business markedsføringsaktiviteter vil falde en anelse i 2009, men der er tale om en krusning på overfladen i en størrelsesorden, der næppe giver anledning til uro for de implicerede parter. Midlerne til disse aktiviteter hentes primært fra de eksisterende markedsføringsbudgetter (62%), men en lille tredjedel dog stammer fra andre kilder.

- MediaWatch

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også