Online-volumen vokser

Hele onlineområdet er i særklasse, når det gælder om at vinde omsætning og tiltrække sig ny prestige, viser Gallups trendanalyse blandt 450 topannoncører.
Per Fanefjord Laursen

En god indikator for mediegruppernes generelle sundhedstilstand er forskellen mellem antallet af kunder, der vil øge engagementet i mediegruppen, og antallet af kunder, der vil mindske.

Gallups data viser, at al slags online markedsføring med en nettoscore på +67 er helt i særklasse i forhold til samtlige andre mediegrupper.

Målt på antallet af annoncører, som vil benytte mediegruppen, topper onlinemarkedsføring i år. Mens ni ud af ti annoncører har benyttet sig af onlinemarkedsføring i 2008, er online tæt på fuldt hus i 2009 med en kundekreds på hele 98 procent af annoncørerne.

Onlineinvesteringer stiger og stiger, og næsten tre ud af fire annoncører vil øge brugen af online i det kommende år.

Det samme billede tegner sig i annoncørernes vurdering af hvilke mediegrupper, der har vundet henholdsvis tabt betydning. 88 procent af annoncørerne tilkendegiver, at onlinemarkedsføring har vundet betydning, og med kun to procent på den negative side, ender regnestykket med en positiv nettoscore på 86 procent.
 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også