Annoncer indtager N.Y.Times-forside

Den hæderkronede avis The New York Times har brudt med princippet om en annoncefri forside. Mandag bragte avisen således en annonce for tv-kanalen CBS på tværs af forsidens seks spalter i bunden. Forsideannoncering er det seneste tiltag i avisens forsøg at finde vej ud af finanskrisen. I de seneste uger har New York Times Company forsøgt at belåne det nye hovedkvarter på Manhattans Eight Avenue og sammensmeltet flere af avisens sektioner.
MediaWatch

Den hæderkronede avis The New York Times har brudt med princippet om en annoncefri forside.

Mandag bragte avisen således en annonce for tv-kanalen CBS på tværs af forsidens seks spalter i bunden.

Forsideannoncering er det seneste tiltag i avisens forsøg at finde vej ud af finanskrisen.

I de seneste uger har New York Times Company forsøgt at belåne det nye hovedkvarter på Manhattans Eight Avenue og sammensmeltet flere af avisens sektioner.

Avisens brud med princippet om en annoncefri forside er helt på linie med trenden i den amerikanske avisbranche.

Her har flere aviser sænket paraderne og lukket annoncerne ind på forsiderne.

En anden hæderkronet avis The Wall Street Journal droppede den annoncefri forside i 2006.

The New York Times har tre millioner daglige læsere. I løbet af det seneste år er aktien faldet med 55 procent af sin værdi.

- Newspaq

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også