Danskerne sakker bagud på internettet

Når det gælder internetsurfing, er det kineserne, der løber af med førstepladsen. Det viser en ny undersøgelse fra TNS. I undersøgelsen omkring folks internetvaner i 16 lande, er det kineserne, der er de største forbrugere, ifølge TNS. Det skriver BBC News.
MediaWatch

Når det gælder internetsurfing, er det kineserne, der løber af med førstepladsen. Det viser en ny undersøgelse fra TNS.

I undersøgelsen omkring folks internetvaner i 16 lande, er det kineserne, der er de største forbrugere, ifølge TNS. Det skriver BBC News.

Omkring 27.000 personer er med i undersøgelsen, som bl.a. viser, at den gennemsnitlige kineser bruger 44 procent af sin fritid på nettet, hvilket næsten er tre gange så meget som danskerne. Endvidere påstår unge kinesere under 25 år, at de bruger 50 procent af deres fritid foran en computerskærm.

Men Englands hjemmegående hustruer bruger også meget tid på nettet og topper med 47 procent, hvilket er mere end Kinas gennemsnit. Undersøgelsen viser desuden, at Englands aviser og blade vurderes som som det mest utroværdige nyhedsstof.

Angående den sociale online kommunikation blev spørgsmålet stillet, hvorvidt man ville mødes med en person, man havde mødt online. Her var det tyskerne, der specielt kommunikerede meget på nettet, hvor 76 procent svarede 'ja'.

- Newspaq

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også