Ny uddannelse i digitale medier

IT-Universitetet i København starter en ny bacheloruddannelse i digitale medier og design. Uddannelsen henvender sig til de mange unge, der er fascineret af design og konstruktion af digitale medier og kommer efter, at IT-Universitetet via en undersøgelse har fået fastlagt, at mange virksomheder har brug for ansatte med kompetencer inden for området.
MediaWatch

IT-Universitetet i København starter en ny bacheloruddannelse i digitale medier og design.

Uddannelsen henvender sig til de mange unge, der er fascineret af design og konstruktion af digitale medier og kommer efter, at IT-Universitetet via en undersøgelse har fået fastlagt, at mange virksomheder har brug for ansatte med kompetencer inden for området.

Det gælder især virksomheder, der arbejder med digitale medier f.eks. udvikling af web 2.0-løsninger, sociale netværkstjenester, webdesign, mobilkommunikation og brugervenlig teknologi.

"Uddannelsen er tænkt ind i en global kontekst, hvor omdrejningspunktet er et samarbejde med bacheloruddannelsen 'Computational Media' fra Georgia Institute of Technolgy i Atlanta, USA," fortæller lektor Lone Malmborg fra IT-Universitetet i København.

Tanken er, at de to universiteter skal samarbejde om fælles undervisningsforløb på tværs af kontinenterne, podcasting af undervisning og udveksling af studerende, forklarer Lone Malmborg.

Bacheloruddannelsen i digitale medier og design giver de studerende en teoretisk og praktisk baggrund inden for digitale medier og design: interaktionsdesign, konceptudvikling, analyse og konstruktion af digitale medieproduktioner.

80 studerende starter på den nye uddannelse i slutningen af august 2009.

- Newspaq

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også