2009 bliver en kamp om annoncekroner for tv-stationer

Der bliver rift om annoncekronerne blandt tv-stationerne til næste år. Reklamebudgetterne er presset i virksomhederne, og det er skidt nyt for landets tv-stationer. Forud for forhandlingerne om årsaftaler for næste år, ser det ud til, at de mere end nogensinde før skal bekrige hinanden i jagten på annoncøerne. Det skriver Børsen.
MediaWatch

Der bliver rift om annoncekronerne blandt tv-stationerne til næste år.

Reklamebudgetterne er presset i virksomhederne, og det er skidt nyt for landets tv-stationer.

Forud for forhandlingerne om årsaftaler for næste år, ser det ud til, at de mere end nogensinde før skal bekrige hinanden i jagten på annoncøerne.

Det skriver Børsen.

"Det bliver et rigtigt spændende år i sig selv på grund af recessionen. Der er mere pres på, end der har været i mange, mange år, idet annoncøerne højst sandsynligt vil skære i budgetterne," siger Mikael Ostenfeld, tv-director hos Carat, til Børsen.

Det er oftest landets mediebureauer, der afgør, hvor annoncekronerne havner. Børsen har lavet en rundspørge blandt dem, der viser, at de til næste år forudser at tv-annonceringen falder med yderligere 4-8 procent.

I år faldt tv-annonceringen med 3 procent.

- Newspaq

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også