Reklameuniverser hitter i befolkningen
For andet år i træk topper DSB-reklamerne med Harry og Bahnsen listen over de mest populære reklamer i Berlingske Business' løbende kåring.
På analyseinstituttet Zaperas hjemmeside giver befolkningen reklamerne med den lille lilla dukke 81 point. Dermed topper DSB listen, hvor 30 reklamer er blevet ratet.
"Filmene scorer simpelthen fantastisk i alle segmenter og på alle parametre, og selv om serien nu har kørt i små ni år, så forstår man konstant at forny sig," skriver marketingchef i Zapera.com Lars Gylling i Berlingske Tidende.
Fælles for de tre første film på listen er, at de alle er dele af reklameuniverser. På andenpladsen finder man nemlig filmene fra Elsparefonden, mens Danske Spil indtager tredjepladsen.
"Nok er der så meget, kvinder ikke forstår, men Danske Spil har i hvert fald forstået at skrue et reklameunivers sammen, som har samme langtidsholdbare effekt som DSB's Harry og Bahnsen," skriver Lars Gylling.
På eksperternes liste topper Danske Spil, mens Elsparefonden og DSB er nummer ni og ti.
- Newspaq