Intern harme på DR over programindkøb

Journalisterne på DR er stærkt utilfredse med, at ledelsen har brugt 342 mio. kr. sidste år på at købe programmer uden for huset. DR har nemlig brugt 92 mio. kr. mere på programindkøb end, hvad public serviceloven kræver. Og det vækker harme blandt medarbejderne i DR. "For os er penge lig med arbejdspladser til vores kolleger, derfor har vi en interesse i, at DR ikke overskrider Public Service-kontraktforpligtelsen med mere end 25 øre," siger Stig Paulsen, formanden for paraplyorganisationen Kontaktudvalget til Dråben, der er DR's interne blad. Formanden for Journalistgruppen i DR, Steen Larsen, har samme holdning. "Jeg synes, at det er skuffende, at DR helt unødvendigt lægger mere produktion ud end krævet," siger han ifølge DRåben. Generaldirektør Kenneth Plummer siger, at det er et emne, som bestyrelsen vil tage op på næste møde men understreger, at programmer som X Factor og Talent 2008 er lavet i samarbejde mellem DR-ansatte og private selskaber. - Newspaq
MediaWatch

Journalisterne på DR er stærkt utilfredse med, at ledelsen har brugt 342 mio. kr. sidste år på at købe programmer uden for huset.

DR har nemlig brugt 92 mio. kr. mere på programindkøb end, hvad public serviceloven kræver. Og det vækker harme blandt medarbejderne i DR.

"For os er penge lig med arbejdspladser til vores kolleger, derfor har vi en interesse i, at DR ikke overskrider Public Service-kontraktforpligtelsen med mere end 25 øre," siger Stig Paulsen, formanden for paraplyorganisationen Kontaktudvalget til Dråben, der er DR's interne blad.

Formanden for Journalistgruppen i DR, Steen Larsen, har samme holdning.

"Jeg synes, at det er skuffende, at DR helt unødvendigt lægger mere produktion ud end krævet," siger han ifølge DRåben.

Generaldirektør Kenneth Plummer siger, at det er et emne, som bestyrelsen vil tage op på næste møde men understreger, at programmer som X Factor og Talent 2008 er lavet i samarbejde mellem DR-ansatte og private selskaber.

- Newspaq

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også