Arne Ullum: Vi har været for dyre

I forhold til de store annoncører, har vi været for dyre, indrømmer Arne Ullum. Derfor sænker Søndagsavisen nu annonceprisen 15 procent til de store annoncører.
Laura Bøge Mortensen

Søndagsavisen har tabt halvdelen af jobomsætningen. For at hive pengene hjem igen sænker avisen nu annonceprisen til de annoncører, som køber mere end 40 sider om året, fortæller Arne Ullum.

”Før hen har vi taget den samme pris på annoncer, lige meget om annoncøren købte 5 eller 40 sider. I dag må vi erkende, at vores priser ikke har været konkurrencedygtige, vi har i hvert fald været 15 pct for dyre,” siger Arne Ullum.

Udmeldingen kommer efter, at Søndagsavisen har annonceret en kraftig nedgang i jobannoncer. Det har fået Arne Ullum til at fyre 26 medarbejdere. Han vil ikke love noget som helst for 2009, men strategien er at vinde markedsandele hos de store lokale og regionale annoncører samtidig med at fastholde udviklingen af Søndagsavisen.

"En vigtig årsag til at vi vinder markedsandele på tekstannoncering, er at vores annoncører er tilfredse med produktet, så det ville være dumt at skære på redaktionen," siger Arne Ullum.


 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også