Mikkel og guldkortet giver DR baghjul
Tv 2's julekalender 'Mikkel og guldkortet' ligger langt foran DR's julekalender målt på seertallene.
I den førte uge af december fulgte i gennemsnit 973.000 seere med i 'Mikkel og guldkortet', mens kun gennemsnitligt 873.000 seere tændte for fjernsynet, når DR's julekalender 'Nissernes ø' rullede over skærmen.
Det viser Gallups TV-meter fra uge 49, hvor julekalendersæsonen startede, skriver berlingske.dk.
Tv 2 selv mener, at seertallet reelt ligger højere, hvis man fraregner de dage, hvor 'Mikkel og Guldkortet' har måttet vige fra sin faste sendetid klokken 20 af hensyn til håndbold-EM.
Det første afsnit af den nye julekalender fik ifølge TV 2 over halvanden million danskere til at sætte sig foran tv-et.
På trods af de gode seertal er historien om Mikkel og guldkortet langt fra den julekalender, der har haft størst succes på TV 2.
Voksenjulekalenderen 'Andersens julehemmelighed' fra 1993 havde i følge en måling lavet af Mediaedge: CIA og TNS Gallup for Business.dk et gennemsnitligt seertal på 1.646.000 pr. afsnit.
- Newspaq