Mikkel og guldkortet giver DR baghjul

Tv 2's julekalender 'Mikkel og guldkortet' ligger langt foran DR's julekalender målt på seertallene. I den førte uge af december fulgte i gennemsnit 973.000 seere med i 'Mikkel og guldkortet', mens kun gennemsnitligt 873.000 seere tændte for fjernsynet, når DR's julekalender 'Nissernes ø' rullede over skærmen. Det viser Gallups TV-meter fra uge 49, hvor julekalendersæsonen startede, skriver berlingske.dk. Tv 2 selv mener, at seertallet reelt ligger højere, hvis man fraregner de dage, hvor 'Mikkel og Guldkortet' har måttet vige fra sin faste sendetid klokken 20 af hensyn til håndbold-EM. Det første afsnit af den nye julekalender fik ifølge TV 2 over halvanden million danskere til at sætte sig foran tv-et. På trods af de gode seertal er historien om Mikkel og guldkortet langt fra den julekalender, der har haft størst succes på TV 2. Voksenjulekalenderen 'Andersens julehemmelighed' fra 1993 havde i følge en måling lavet af Mediaedge: CIA og TNS Gallup for Business.dk et gennemsnitligt seertal på 1.646.000 pr. afsnit. - Newspaq
MediaWatch

Tv 2's julekalender 'Mikkel og guldkortet' ligger langt foran DR's julekalender målt på seertallene.

I den førte uge af december fulgte i gennemsnit 973.000 seere med i 'Mikkel og guldkortet', mens kun gennemsnitligt 873.000 seere tændte for fjernsynet, når DR's julekalender 'Nissernes ø' rullede over skærmen.

Det viser Gallups TV-meter fra uge 49, hvor julekalendersæsonen startede, skriver berlingske.dk.

Tv 2 selv mener, at seertallet reelt ligger højere, hvis man fraregner de dage, hvor 'Mikkel og Guldkortet' har måttet vige fra sin faste sendetid klokken 20 af hensyn til håndbold-EM.

Det første afsnit af den nye julekalender fik ifølge TV 2 over halvanden million danskere til at sætte sig foran tv-et.

På trods af de gode seertal er historien om Mikkel og guldkortet langt fra den julekalender, der har haft størst succes på TV 2.

Voksenjulekalenderen 'Andersens julehemmelighed' fra 1993 havde i følge en måling lavet af Mediaedge: CIA og TNS Gallup for Business.dk et gennemsnitligt seertal på 1.646.000 pr. afsnit.

- Newspaq

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også