Britisk rekordfald i annoncesalg

De britiske medier vil blive de hårdest ramte i industrilandene, når annoncebudgetterne falder med seks procent til næste år.
MediaWatch

De landsdækkende britiske aviser ventes ifølge en ny rapport fra WPP Group M at opleve et fald på 12 procent i annoncesalget.

De regionale udgivelser mister 13 procent, mens business-to-business-magasiner mister 14 procent.

TV-branchen mister seks procent, radiostationerne otte procent og forbrugermagasiner otte og en halv procent, skriver The Guardian.

"Den britiske situation er den mest alvorlige i de udviklede lande," siger Adam Smith, direktør i WPP Group M.

Hvis tallene for internetannoncering tages ud af det samlede tal, falder annoncemarkedet med ni procent.

Internetannonceringen steg med 20 procent i 2008 - men ventes kun at stige med fire procent til næste år.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også