Annoncetal: Katastrofal oktober
(Opdateret) Faldet på 16 procent giver en samlet omsætning på 538 mio. kr. i oktober. Det viser de seneste tal for DRRB Mediaindex, der sammneligner okstober med det samlede tal for januar til oktober.
Nedgangen er været størst for tv, radio og outdoor. Faktisk er den mindste mediegruppe, biograf, ene om at kunne vise fremgang.
Med de lavere omsætningstal for oktober, kan den høje vækst i september anses som en periodisk forskydelse. Den samlede omsætning for september og oktober er på niveau med samme periode sidste år.
"Det er ikke overraskende, at der nu er sket opbremsning i medieomsætningen, men det er mere brat end forventet. Det skyldes, at oktober er den mest omsætningstunge måned på mediemarkedet. Nu bliver det spændende at følge november, som traditionelt er højsæson på mediemarkedet. Med mindre der sker en tilsvarende brat opbremsning i november, vil medieomsætningen for 2008 lande på samme niveau som 2007," siger konsulent Henrik Dyring, DRRB.
- MediaWatch