Information slår omsætningsrekord

2008 blev året, hvor annoncørerne fik øje på Information.

Det fortæller direktør for Information, Morten Hesseldahl, i sit bidrag til MediaWatch Julekalender:

"Den vigtigste begivenhed for Information i 2008 er formentlig en gammel nyhed. Nemlig den fortsatte ændring i medieforbruget, hvor udbuddet af gratis nyheder giver en fortrinlig forretningsmulighed for et nichemedie som vores. Nu kan man faktisk nøjes med Information som husstandens eneste betalingsavis, fordi væg-til-væg-nyhederne er så frit tilgængelige overalt. Det er nok hovedforklaringen på, at vi oplever en støt stigende abonnementsvækst i disse år.

Desuden var 2008 bemærkelsesværdigt, fordi annoncørerne for alvor opdagede Information som annonceplatform. Det gav rekordomsætning trods en voldsom nedgang for branchen som helhed. Vores faktiske tal opfatter vi som en diskretionssag, men jeg kan fortælle, at vi gjorde en ekstra indsats for at komme i dialog med storannoncører og mediabureauer, og vores budskab var og er, at a) Informations læsere (ser man bort fra de mange studerende) hører blandt de suverænt mest indtjenende b) de har en klart profileret forbrugsadfærd, der ligger særdeles godt for visse producenter c) læsningen af Information minder om læsningen af et magasin. Dvs. høj loyalitet, stor troværdighed og lang læsetid. Et godt miljø for annoncer.

Et mere personligt højdepunkt i året var nok at følge valget i USA og at stå op tidligt om morgenen dagen derpå og se Obamas takketale i tv. Det var temmelig
svært at være uberørt."

- MediaWatch

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også