Robinson-sponsorater gav pote

Hovedsponsorerne på dette års udgave af TV3-programmet Robinson Ekspeditionen fik trukket seerne ind på deres respektive hjemmesider.
Zandra Damsgaard

Det var ikke just røde pølser og blødgørende cremer, som Robinson Crusoe havde flest af på sin øde ø. I dette års danske version af Robinson Ekspeditionen var Steff Houlberg og Decubal imidlertid hovedsponsorer – og det gav pote.

Begge virksomheder har med tilstedeværelsen i tv-programmet formået at sætte skub i seerne og få dem over på deres respektive hjemmesider.

Steff Houlberg havde opfordret seerne til at sende et færdigt manuskript ind til en episode af kampagnen ”Stakkels Steff”, og den udfordring havde 1180 danskere taget imod. Vindermanuskriptet blev efterfølgende lavet til en reklamefilm og sendt i forbindelse med programfinalen mandag.

I sit nyhedsbrev meddeler TV3, der står bag Robinson Ekspeditionen, at Steff Houlberg med sponsoratet har oplevet en martkant stigning i trafikken på pølsefabrikantens kampagneportal.

Det samme har været tilfældet hos Decubal, som til sin kundeklub i forbindelse med tv-sponsoratet har rekrutteret dobbelt så mange medlemmer som ventet.

Robinson Ekspeditionen anno 2008 blev afgjort mandag aften med 504.000 seere foran skærmen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også