Propaganda McCann bliver splittet op

De 10 partnere bag reklamebureauet Propaganda McCann har besluttet, at splitte selskabet op i tre gruppe og fortsætte i nye selskaber. De nye reklamebureauer vil dog fortsat dele kunder, og skilsmissen er ifølge Bureaubiz lykkelig. Baggrunden for opsplittelsen er internationale ambitioner fra McCanns side. Fem af partnerne - Frederik Preisler, Espen Sørensen, Peter Dinesen, Lars Hancke og Christina Tønnesen - fortsætter i selskabet Propaganda, mens to partnere bliver til et nyt vækstorienteret McCann World Group.
MediaWatch

De 10 partnere bag reklamebureauet Propaganda McCann har besluttet, at splitte selskabet op i tre gruppe og fortsætte i nye selskaber.

De nye reklamebureauer vil dog fortsat dele kunder, og skilsmissen er ifølge Bureaubiz lykkelig. Baggrunden for opsplittelsen er internationale ambitioner fra McCanns side.

Fem af partnerne - Frederik Preisler, Espen Sørensen, Peter Dinesen, Lars Hancke og Christina Tønnesen - fortsætter i selskabet Propaganda, mens to partnere bliver til et nyt vækstorienteret McCann World Group.

"Vækstkravet fra internationalt hold har vi hele tiden set som den største trussel mod at fastholde et bureau på de præmisser, som vi brænder for. Nu har vi fundet en løsning, hvor McCann og vi kan forfølge hver vores mål uden at stå i vejen for hinanden," siger Frederik Preisler til Bureaubiz.

De tre resterende partnere bryder helt ud af Propaganda McCann. Det drejer sig om Sune Bang, Tobias Rosenberg og Oluf Stenstrøm.

Den endelige konstruktion er ikke helt på plads endnu, men projektet er så langt fremme, at medarbejdere og kunder er blevet informeret.

- Newspaq

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også