Danskerne siger nej til reklamepauser

Et stort flertal af danskerne vil ikke have deres film afbrydt af reklamer, viser en ny meningsmåling.
MediaWatch

Kun seks procent af danskerne mener således, at TV 2 skal løse sine store økonomiske problemer ved at indføre flere reklamepauser. Til gengæld går 19 procent ind for at genindføre licensbetaling til TV 2.

Det viser en meningsmåling, som analyseinstituttet Zapera har lavet for MetroXpress.

Medieforsker Frans Mortensen fra Aarhus Universitet mener ligesom et flertal af Danmarks befolkning, at reklamepauser inde i programmerne er en dårlig ide.

Han siger, at pengene fra flere reklameblokke vil være småpenge i det samlede regnskab.

"Måske kan man hente 100 millioner kroner, men TV 2 skylder 850 millioner kroner og løber i forvejen ikke rundt," siger han til MetroXpress.

Undersøgelsen er baseret på svar fra 1.007 danskere mellem 18 og 74 år, som er blevet spurgt i begyndelsen af november.

TV 2 har gjort helt klart, at man ikke foreslår at afbryde spillefilm, men andre programmer hvor der er naturlige pauser.

- Newspaq

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også