Gratis tv skaber efterspørgsel

Islandsk telefonselskab har stor succes med at sælge IP-tv til islændingene. Første fix er nemlig gratis. Selskabet tilbød kunderne mulighed for gratis at se tv i en periode - og fik på den måde effektivt foden indenfor hos de islandske tv-seere. Selskabet startede med at tilbyde gratis børnefilm, ungdomstv og film - og det fik islændingene til at turde prøve det nye format.
MediaWatch

Islandsk telefonselskab har stor succes med at sælge IP-tv til islændingene. Første fix er nemlig gratis.

Selskabet tilbød kunderne mulighed for gratis at se tv i en periode - og fik på den måde effektivt foden indenfor hos de islandske tv-seere.

Selskabet startede med at tilbyde gratis børnefilm, ungdomstv og film - og det fik islændingene til at turde prøve det nye format.

"Vi har hjulpet børnene i gang, for de er modtagelige for nye ting, og så trækker de forældrene med. Det er blevet en kæmpe succes i år p.g.a. indholdet. Og så hjælper det også, at vi har haft rettighederne til engelsk fodbold. Man skal levere noget, der giver øjeblikkelig værdi," siger Erlendur Steinn Guðnason, der er direktør i Síminn, til Business.dk.

Kunderne har for alvor taget den nye teknologi til sig og har især omfanget muligheden for at leje film via nettet. Hele 86 procent af kunderne har prøvet at leje film via nettet, og hver tredje gør det regelmæssigt.

Omkring hver anden islandske husstand har en fiberopkobling fra selskabet, og dermed mulighed for at udnytte ip-mulighederne.

- Newspaq

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også