Informationskampagne om nyt tv-signal starter

Den store offentlige informationskampagne om det nye tv-signal starter i dag med åbning af et call-center og en forbruger-hjemmeside. Digitale modtagerbokse, fladskærms-tv og DVB-T mærkning bliver diskussions-emner over juleanden i år som aldrig før, regner sekretariatet for det nye tv-signal med. "Julehandlen er ved at gå i gang for alvor, og mange skal ud og købe nyt tv-udstyr. Derfor sætter vi nu alle sejl til for at sikre information til forbrugerne, så de får købt det udstyr, som passer til deres individuelle behov. Hverken mere eller mindre. Så der er ikke tvivl om, at vi kommer til at levere inspiration til årets julefrokost-diskussioner," siger Torben Dan Pedersen, chef for sekretariatet, der skal gennemføre informationskampagnen. Kampagnen omfatter bl.a. tv-spots på TV 2, et nyt website, detnyetvsignal.dk, et callcenter for borgerne og en landsdækkende husstandsomdeling af informationsfolder 22. og 23. december. Om knap et år, ved midnat den 31. oktober 2009, slukkes det nuværende analoge tv-signal, der bliver erstattet af et digitalt signal. Det kommer til direkte at berøre ca. 630.000 husstande, der modtager deres tv-signal via egen antenne, og som enten skal anskaffe sig en digital modtager eller modtage deres tv-signal fra en anden kilde, hvis de skal undgå sort skærm. Dertil kommer, at mange tv-apparater i fritids- og sommerhuse får deres signal via egen antenne, og derfor også bliver berørt. For at så få danskere som muligt oplever sort skærm den 1. november næste år, har Folketinget igangsat Danmarkshistoriens største informationskampagne, som blev vundet i et samarbejde mellem kommunikationsbureauet Advice A/ S og reklamebureauet Metaphor.
MediaWatch

Den store offentlige informationskampagne om det nye tv-signal starter i dag med åbning af et call-center og en forbruger-hjemmeside.

Digitale modtagerbokse, fladskærms-tv og DVB-T mærkning bliver diskussions-emner over juleanden i år som aldrig før, regner sekretariatet for det nye tv-signal med.

"Julehandlen er ved at gå i gang for alvor, og mange skal ud og købe nyt tv-udstyr. Derfor sætter vi nu alle sejl til for at sikre information til forbrugerne, så de får købt det udstyr, som passer til deres individuelle behov. Hverken mere eller mindre. Så der er ikke tvivl om, at vi kommer til at levere inspiration til årets julefrokost-diskussioner," siger Torben Dan Pedersen, chef for sekretariatet, der skal gennemføre informationskampagnen.

Kampagnen omfatter bl.a. tv-spots på TV 2, et nyt website, detnyetvsignal.dk, et callcenter for borgerne og en landsdækkende husstandsomdeling af informationsfolder 22. og 23. december.

Om knap et år, ved midnat den 31. oktober 2009, slukkes det nuværende analoge tv-signal, der bliver erstattet af et digitalt signal.

Det kommer til direkte at berøre ca. 630.000 husstande, der modtager deres tv-signal via egen antenne, og som enten skal anskaffe sig en digital modtager eller modtage deres tv-signal fra en anden kilde, hvis de skal undgå sort skærm.

Dertil kommer, at mange tv-apparater i fritids- og sommerhuse får deres signal via egen antenne, og derfor også bliver berørt.

For at så få danskere som muligt oplever sort skærm den 1. november næste år, har Folketinget igangsat Danmarkshistoriens største informationskampagne, som blev vundet i et samarbejde mellem kommunikationsbureauet Advice A/ S og reklamebureauet Metaphor.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også