Jyllands-Posten lancerer ungdomsmagasin

Jyllands-Posten vil med et nyt ungdomsmagasin satse på at involvere unge i journalistik rettet mod deres egen aldersgruppe.Magasinet er døbt Next og skal udkomme fire gange årligt.Avisen satser på, at læserne selv skal være med til at sætte dagsordenen i magasinet. Det skal nemlig fyldes med brugergenereret indhold, der skal skaffes via en brugergruppe på Facebook.Præcist hvordan, det skal forløbe, ved Jyllands-Posten endnu ikke. Der arbejdes fortsat på detaljerne i konceptet, erfarer Mediawatch.
MediaWatch

Jyllands-Posten vil med et nyt ungdomsmagasin satse på at involvere unge i journalistik rettet mod deres egen aldersgruppe.

Magasinet er døbt Next og skal udkomme fire gange årligt.

Avisen satser på, at læserne selv skal være med til at sætte dagsordenen i magasinet. Det skal nemlig fyldes med brugergenereret indhold, der skal skaffes via en brugergruppe på Facebook.

Præcist hvordan, det skal forløbe, ved Jyllands-Posten endnu ikke. Der arbejdes fortsat på detaljerne i konceptet, erfarer Mediawatch.

Magasinet er dog ikke udelukkende målrettet de unge - deres forældre må også gerne læse med i bladet, hedder det mandag i en annonce.

Der er tale om et vendemagasin, der deler plads med magasinet Viva. Magasinet vil som avisens øvrige magasiner blive distribueret med Jyllands-Posten.

- Newspaq

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også