Lokale mediehuse truet af lukning

Annoncekrisen på de store dagblade har nu bredt sig til de lokale medier, hvor annoncepilen for første gang i mange år peger nedad.De manglende annonceindtægter har allerede fået TV-Køge til at dreje nøglen om, og inden nytår følger Hillerød Avis, Lokalavisen, Helsingør og Lejre Weekend efter.
MediaWatch

Annoncekrisen på de store dagblade har nu bredt sig til de lokale medier, hvor annoncepilen for første gang i mange år peger nedad.

De manglende annonceindtægter har allerede fået TV-Køge til at dreje nøglen om, og inden nytår følger Hillerød Avis, Lokalavisen, Helsingør og Lejre Weekend efter.

"2008 startede egentlig godt, men med virkning fra september og med voldsom effekt i oktober er annoncemarkedet gået helt i stå for ugeaviserne," siger adm. direktør i Politikens Lokalaviser, Jan Halling, til Børsen.

Og intet tyder på, at der er flere annonceindtægter på vej til de lokale medier.

En undersøgelse fra Børsen viser, at fem procent af annoncørerne vil vælge de lokale medier fra som udstillingsvindue.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også