Ekspert: 24timer eller metroXpress lukker

Nedskæringerne på 24timer og metroXpress er begyndelsen til enden for en af aviserne, mener medieekspert.MetroXpress og 24timer vil forsøge at bevare to selvstændige profiler, selv om planen er, at noget af stoffet skal deles mellem de to gratisaviser, hvor 25 procent af medarbejderne skal fyres.Men det bliver svært, mener trading director i mediebureauet OMD, Claes Braagaard. Han mener, at den ene af aviserne må dreje nøglen om.
MediaWatch

Nedskæringerne på 24timer og metroXpress er begyndelsen til enden for en af aviserne, mener medieekspert.

MetroXpress og 24timer vil forsøge at bevare to selvstændige profiler, selv om planen er, at noget af stoffet skal deles mellem de to gratisaviser, hvor 25 procent af medarbejderne skal fyres.

Men det bliver svært, mener trading director i mediebureauet OMD, Claes Braagaard. Han mener, at den ene af aviserne må dreje nøglen om.

"Det er farligt at dele stoffet mellem 24timer og metroXpress. Der er risiko for, at læserne får svært ved at adskille de to aviser. Under alle omstændigheder tror jeg, at de nedskæringer, der er kommet i dag (mandag, red.), bare er begyndelsen på at lukke enten 24timer eller metroXpress," siger Claes Braagaard.

Administrerende direktør i metroXpress, Søren Riis, indrømmer, at det ikke er muligt at lave de samme aviser med nedskæringerne. Især 24timer vil blive ændret.

"Der vil komme ændringer. Det er begrænset, hvor meget vi kan ændre på metroXpress, da avisen er en del af et internationalt koncept, så konceptuelt vil de største ændringer nok komme på 24timer," siger han til Berlingske Tidende.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også