Amerikansk valg holdt seere og internetbrugere oppe

Danskerne var så interesseret i det historiske amerikanske valg, at de sad længe oppe foran tv og computeren. Valget gav i sær bonus hos TV 2, der valgte at sende det meste af natten. Her så fire gange så mange seere med i forhold til valget for fire år siden. Det blev dog ikke nogen jubelaften for DR, der oplevede en halvering af seertilslutningen, skriver tvnyt.com. Derudover holdt valget også danskerne oppe foran computeren, hvor 30.000 flere besøgte de store nyhedssites på valgnatten.
MediaWatch

Danskerne var så interesseret i det historiske amerikanske valg, at de sad længe oppe foran tv og computeren.

Valget gav i sær bonus hos TV 2, der valgte at sende det meste af natten. Her så fire gange så mange seere med i forhold til valget for fire år siden. Det blev dog ikke nogen jubelaften for DR, der oplevede en halvering af seertilslutningen, skriver tvnyt.com.

Derudover holdt valget også danskerne oppe foran computeren, hvor 30.000 flere besøgte de store nyhedssites på valgnatten.

Tal fra FDIM (Foreningen af Danske Interaktive Medier) viser, at 30.000 flere internetbrugere klikkede sig rundt på de store danske nyhedssites ved midnat mellem den 4. og 5. november, end der var tirsdag nat ugen forinden.

"Der er ingen tvivl om at internettet for alvor kommer til sin ret, når nyhedspulsen banker rigtigt hårdt, som den gjorde under det amerikanske præsidentvalg," siger direktør i FDIM, Jon Lund i en pressemeddelelse.

FDMI målte på otte store nyhedssites: politiken.dk, berlingske.dk, jp.dk, eb.dk, bt.dk, borsen.dk, tv2.dk og dr.dk.

- Newspaq

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også