CNN viste styrke på valgaften

På valgaftenen slog CNN alle egne seerrekorder - også nyhedskanalens hjemmeside fik rekordmange hits.'The best political team on tv', sådan betegner CNN sig selv, når det går derudaf med Wolf Blitzer i 'The Situation Room'.Og tv-opskriften ser ud til at virke, for programmet Election Night havde over 13 mio. seere i USA og det er det højeste tal i stationens historie. Konkurrenten ABC klarede sig med 12,5 mio. seere næsten lige så godt.
MediaWatch

På valgaftenen slog CNN alle egne seerrekorder - også nyhedskanalens hjemmeside fik rekordmange hits.

'The best political team on tv', sådan betegner CNN sig selv, når det går derudaf med Wolf Blitzer i 'The Situation Room'.

Og tv-opskriften ser ud til at virke, for programmet Election Night havde over 13 mio. seere i USA og det er det højeste tal i stationens historie. Konkurrenten ABC klarede sig med 12,5 mio. seere næsten lige så godt.

Også på nettet var Obamas store aften et hit for cnn.com. Hele 30 mio. unikke brugere fandt således vej til hjemmesiden.

De 30 mio. brugere er mere end en fordobling af den hidtidige rekord, der lød på 13 mio. unikke bruger-hits. Den rekord blev sat på Super Tirsdag tidligere på året, hvor Obama for alvor satte trumf på sit præsidentkandidatur under primærvalgene.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også