Dyrere at reklamere via Post Danmark

Næste år bliver det 10 procent dyrere for virksomheder at få delt reklamer ud af Post Danmark.

I følge Post Danmark skyldes prisstigningerne øgede omkostninger.

"Priserne er et udtryk for omkostningsniveauet, og vi har haft betydelig stigning i omkostningerne," siger Morten Lykke, produktchef for adresseløse forsendelser i Post Danmark til Børsen.

Den største årsag til prisstigningerne er stigningen i transportpriser. En anden årsag er ifølge Post Danmark, at det er blevet sværere at finde og fastholde bude.

I 2008 koster det 2,12 kroner for at få distrubueret en reklame på 250 g ved ordrer på over 3000 reklamer, mens det i 2009 kommer til at koste 2,35 kr.

Det svarer til en stigning på 11 procent.

- Newspaq

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også