TV 2-reklame skal under lup

Er det i orden at reklamere for chokoladeproduktet Nutella som om det var et morgenmadsprodukt?

Det skal Fødevarestyrelsen nu afgøre.

Efter at Enhedslistens Per Clausen og en ernæringsekspert har rejst problemet, vil fødevareminister Eva Kjer Hansen nu bede styrelsen om at kigge nærmere på TV 2-reklamen. Det skriver dr.dk.

Ministeren mener, at det er virksomhedernes ansvar at sikre at de ikke vildleder forbrugerne i deres markedsføring.

TV 2 må ifølge lovgivningen ikke reklamere for chokolade og slik rettet mod børn, hvis reklamen signalerer, at produktet kan træde i stedet for et almindeligt måltid.

Men det mener TV 2 ikke, at reklamen gør.

Nutella-reklamen har flere mandlige håndblodspillere på lønningslisten.

- Newspaq

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også