Maise Njor kulturredaktør på Where2go

Forfatter og tidligere chefredaktør på Eurowoman, Maise Njor, skal stå i spidsen for livstilsmagasinet Where2gos kultursektion 'Go'.

Maise Njor var i en længere årrække både redaktionssekretær og siden hen chefredaktør på Eurowoman. Hun kendes også som forfatter til en række bøger, deriblandt 'Michael Laudrups tænder'.

"Med ansættelsen af Maise Njor fortsætter vi det kvalitetsløft, magasinet konstant har været igennem. Vi ønsker, at magasinet skal fastholde dets stærke position og fortsat være yderst læseværdigt, både når det gælder artikler, men også tips, guides og vores notestof skal være af højeste kvalitet," udtaler chefredaktør Jakob Smith Knudsen i en pressemeddelelse.

Ansættelsen af Maise Njor er en del af en større personale-rokade på magasinet, der siden 2006 har været en del af Aller Press A/S.

Chefredaktør Jakob Smith Knudsen tiltrådte i maj, redaktionschef Karen Pallisgaard i juli, mode og skønhedsredaktør Lene Huusmann i august og den 1. november tiltræder Maise Njor så som GO-redaktør.

Strammere koncept
Men ikke kun på medarbejdersiden er der foretaget ændringer. Øget konkurrence og ændrede forbrugs- og læsevaner er realiteten efter de første otte år af magasinets levetid.

"Efter mere end 70 udgivelser følte vi, at det var på tide at finjustere konceptet. Vi har arbejdet intenst med magasinets elementer og vil i det nye år præsentere et opstrammet layout- og redaktionelt koncept. Vores læsere er vilde med mikset mellem de velresearchede artikler, flotte modeserier, lækre trykkvalitet og forbrugsstoffet med tips, anbefalinger og underholdende bidrag fra byen og om dem der bruger den," siger chefredaktør Jakob Smith Knudsen.

I pressemeddelelsen skriver Where2go, at den igangværende krise med recession og økonomisk nedtur ikke betyder dårligere tider hos gratismagasinet.

Tværtimod mærker distributørerne af Where2go en øget efterspørgsel af magasinet.

Magasinet er så tæt forbundet med shopping og byliv, at det er blevet en integreret del af forbrugernes indkøbsvaner hvad enten det drejer sig om indkøb af forbrugsgoder, kulturelle oplevelser eller restaurationsbesøg, hedder det i meddelelsen.

"Vores nye annoncekoncept, hvor vi både tilbyder vores samarbejdspartnere profilannoncering såvel som produkteksponeringer har vist sig at være det helt rigtige", siger adm. direktør Thomas Fokdal.

- Newspaq

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også