Aller sponsorerer ny skrifttype

Som en del af den nye visuelle profil har Danmarks Medie- og Journalisthøjskole fået specialdesignet en ny skrifttype.
Laura Bøge Mortensen

Hvis man klikker sig ind på Danmarks Medie- og Journalisthøjskoles hjemmeside, dukker der en masse X’er frem på skærmen. X’erne er en del af den nye visuelle profil, som uddannelsesinstitutionen har lanceret i forbindelse med fusionen, som fandt sted i januar 2008.

I forbindelse med udviklingen af den nye visuelle profil, har Danmarks Medie- og Journalisthøjskole fået designet en ny skrifttype.

Skriften er sponsoreret af Aller og udviklet af bureauet Dalton Maag, som blandt andet har udviklet skrifttyper til BMW.

Hvor meget skrifteventyret har kostet Aller, vil kommunikationschef, Frank Christensen fra Medie- og Journalisthøjskolen ikke ud med, men han oplyser, at en ny skrifttype mindst koster en halv millioner kroner.

Årsagen til, at Aller har spenderet penge på gaven er ifølge virksomhedens direktør Katinka Aller at ”det er en oplagt mulighed for at profilere
Aller i forhold til denne nye uddannelsesaktør.”

Skrifttypen skal fremover være gennemgående i kommunikationen fra uddannelsen, oplyser Frank Christensen.

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også