Mediachefen har fået nye opgaver

Overgangen fra kulturen på mediabureau til kampen for en ”sag” på mediesiden er ikke altid indlysende let, men Torsten Lehrmann tog springet.
Per Fanefjord Laursen

Torsten Lehrmann er for en uge siden havnet i et nyt job som direktør for Forlaget de Luxe, der udgiver fire specialmagasiner. Han har tilbragt de seneste 12 år med titlen ’Print Director’ eller tilsvarende for de store mediabureauer.

Mediawatch: Hvorfor flytter du over til mediesiden efter så mange år i den lukrative og mere sikre bureaubranche?

”Jeg har været på bureau i 12 år i træk. Nu fik jeg er et tilbud, som er en super spændende opgave, for et selskab med unikke produkter med potentiale. ”

Hvad har du med?

”Jeg kommer populært sagt til en købmandsvirksomhed, der overvejende har solgt direkte til annoncørerne. Det betyder at vi er gået glip af en del indtægter fra mediebureauerne, og det salg vil jeg være i stand til at løfte. Der er også behov for at få lagt salgsindsatsen mere i faste rammer med en ny prissætning, i samarbejde med vores salgschef.”

Det er ikke altid ideelt, at mangeårige bureaufolk med en ’konsulent vinkel’ på tingene kommer ud på et medie og skal slås indædt døgnet rundt for ét hold. Er du enig i risikoen?

”Jeg er klart opmærksom på det. Jeg skal i gang med arbejdsopgaver, herunder administrative, salg m.m. der er vidt forskellige fra min bureautid. Jeg kommer også med et andet tankesæt i bagagen, til en anden måde at rådgive annoncørerne omkring hvordan de bør bruge deres reklame-budgetter.”

Dine ambitioner for 2009?

”Jeg kan ikke give mange detaljer, fordi jeg er stadig i den indledende planlægning af en hel masse nye initiativer. Men der er i hvert fald flere små og store justeringer på vej for Autobild og vort eventprægede bilblad Streetfire, som skal komme regelmæssigt.”

Læs mere om planerne her.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også