Berlingske-ejer rydder op

Mediegiganten Mecom rydder op i sine nordiske aktiviteter. I Danmark kommer det muligvis til at gå ud over reklamebureauet SP3.

Det er kun lidt over et år siden, at Berlingske Media blev ejer af reklamebureauet, der er Danmarks niendestørste. Alligevel overvejer mediehuset nu at sælge det igen.

 Overvejelserne er et led i, at Berlingske Medias ejer, Mecom, har solgt reklamebureauerne CDG Sanberg i Norge og Stroede Ralton i Sverige, skriver Børsen.

 Lisbeth Knudsen, koncernchef hos Berlingske, bekræfter salgstankerne.

 "Vi har ikke sat SP3 til salg, men det er rigtigt, at vi har fået henvendelser. Vi har derfor overvejet, om SP3 skal være en del af vores fremtidige forretning, da det ikke er core business," siger Lisbeth Knudsen til Børsen.

 For store forventninger til salgsprisen kan dog gøre salget umuligt, vurderer branchefolk.

NP

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også