DSB vil reklamere mindre på tv

I løbet af de kommende år vil DSB reklamere mindre på tv og print og mere via direct marketing.

Det sker i forbindelse med, at DSB omlægger sit marketingsbudget på omkring 100 millioner kroner. Pengene skal ikke længere bare bruges på at reklamere på tv og i andre massemedier.

I stedet vil DSB i dialog med deres kernekunder, skriver Børsen.

"Vi går nu seriøst ind i direct marketing, og det kommer til at betyde, at vi bliver mindre synlige i massemedierne. Hvis jeg ser to år frem, så kan det være op til 50 pct. af vores samlede marketingbudget, som vi bruger til dialogmarkedsføring," siger koncernmarketingchef i DSB, Morten Bo Berthelsen, til Børsen.

Første skridt i retning af mere dialog er denne uges lancering af S-togs fordelsprogrammet S-more.

NP

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også