DR forundret over skjult reklame

DR-værten Camilla Plum har fået en næse af Radio- og tv-nævnet, og det undrer DR's direktør for programproduktionen Mette Bock.
MediaWatch

Radio- og tv-nævnets har givet en næse til DR for skjult reklame i bageprogrammet "Boller af Stål".

Ifølge nævnet reklamerer Camilla Plum i programmet for sine egne melprodukter, men i DR forstår man ikke afgørelsen.

"Afgørelsen kommer uventet for os. Det er altid en svær diskussion, hvornår der er tale om skjult reklame. Men kritikken her får os til at kigge nærmere efter, når vi i fremtiden laver kontrakter om programmer," siger DR's direktør for programproduktionen Mette Bock til Ritzau, skriver epn.dk.

Mette Bock tilføjer, at også programmet "Smag på Danmark" med kokken Claus Meyer vil blive vurderet en ekstra gang.

"Smag på Danmark" er af DR's seerredaktør, Jacob Mollerup, blevet kritiseret for at bringe skjult reklame for programmets hovedsponsorer Carlsberg, DFDS Seaways og Linie Aquavit.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også