Christian Bjerring forlader Markedsføring
Administrerende direktør Christian Bjerring er fratrådt sin stilling efter aftale med bestyrelsesformand Peter Gottfredsen.
"Huset Markedsføring har under Christian Bjerrings ledelse undergået store forandringer med nyt navn og design, nyindrettede lokaler, relancering af bladet Markedsføring og et styrket kursusprogram. Det har ført til flere læsere og kursusdeltagere, men desværre er økonomien i forlaget, der udgiver bladet Markedsføring, forværret. Det har Christian Bjerring og jeg diskuteret, og vi er enige om, at der er i den aktuelle situation er brug for en mere driftsøkonomisk orienteret leder," siger Peter Gottfredsen.
På nuværende tidspunkt ser det ud til, at Huset Markedsføring får et underskud på omkring 1,5 mio. kr. i 2008. Det skyldes svigtende annonceindfægter til bladet. Der forventes et lille overskud i kursusvirksomheden og et underskud i forlaget.
Steen Jespersen, der gennem de sidste 3 år har siddet i bestyrelsen for Huset Markedsføring, overtager med øjeblikkelig virkning posten som adm. direktør i en overgangsperiode, indtil en ny direktør er fundet.