Salget af kildevandet Aqua d'or steg ikke mindre end 40 procent i forbindelse med skønhedskonkurrencen 'Aquadorable', som kildevandsproducenten arrangerede. Derfor skal successen gentages i 2009. Denne gang med dobbelt så mange programmer på TV3, der i første hug 'kun' sendte de to semifinaler og finaleshowet.
"Hvis vi have lavet almindelig outdoor og tv-reklamer havde vi ikke opnået i nærheden af det samme engagement og involvering hos målgruppen," sagde adm. direktør Allan Feldt fra Aqua d'or på New Media Days konferencen, hvor vandproducenten var inviteret til at tale om den succes, virksomheden har haft med at droppe den traditionelle reklamekampagne og i stedet etablerer skønhedskonkurrencen 'Aquadorable', hvor unge piger kæmper om at være den mest naturlige skønhed.
Omkring 7000 piger tilmeldte sig i foråret 'Aquadorable', der først og fremmest levede på nettet, hvor deltagere og andre har kunnet diskutere skønhed - og læse om, hvad vand gør for den naturlige skønhed. Senere blev semifinaler og finaleshow vist på TV3.
Aqua d'or valgte at bruge mellem syv og otto mio. markedsføringskroner på konkurrencen i forsøget på at engagere og knytte hovedmålgruppen, unge piger, til produktet. Det lykkedes i en grad, så vandproducenten har indgået en ny aftale med TV3 om at gentage forløbet, fortalte den adm. direktør, der dog hverken måtte eller ville sige, om virksomheden har betalt TV3 for samarbejdet og hvor meget.