DR sælger dukker og drama i Cannes

Serier som 'Sommer' og 'Album' og dukkeserien 'Det Kongelige Spektakel' skal skaffe flere penge til DR's slunkne kasse.
MediaWatch

Serier som 'Sommer' og 'Album' og dukkeserien 'Det Kongelige Spektakel' skal skaffe flere penge til DR's slunkne kasse.

DR har det hidtil største antal programtitler med i salgstasken, når der i næste uge skal sælges tv-stof på den såkaldte MIPCOM-messe i Cannes.

På dukkefronten vil DR også prøve at få afsat sidste års julekalender 'Yallahrup Færgeby', der har været nomineret til flere priser i udlandet.

"Når DR har et større katalog end tidligere denne gang, skal forklaringen blandt andet findes i, at vi har fået flere programmer 'på hylderne' den seneste tid. Det skyldes, at flere producenter har valgt, at vi skal sælge deres ting, efter at TV 2 har nedlagt deres salgsafdeling. I den forbindelse har vi også fået lidt flere medarbejdere," siger Charlotte Gry Madsen, der er teamleder i DR Internationalt Salg.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også