Magasiner satser på karrierekvinder

Erhvervsmagasiner med fokus på kvinders vej til toppen er den nye trend på det danske bladmarked.
MediaWatch

Erhvervsmagasiner med fokus på kvinders vej til toppen er den nye trend på det danske bladmarked.

Det skyldes, at kvinder og erhvervsstof længe har været et nedprioriteret område, mener Mulle Juul Korsholm.

Hun er partner i Protocol, der sammen med magasinet CV er et af to nye magasiner til karrierekvinder.

"Vores målgruppe udgør over en halv million kvinder, som man kan sige i dag måske er blevet ret negligeret, hvad erhvervsstof angår. De andre erhvervsmagasiner henvender sig primært til mænd over 40 år," siger hun til Børsen.

De nye magasiner anerkender, at der forskel på køn. Noget, der indtil nu, har været tabu at skrive om.

"Behovet for et erhvervsmagasin til kvinder har sikkert altid været der. Men inden for erhvervslivet har det længe været tabubelagt at tale om, at der var forskel på køn. Det lader til, at det som kvinde nu er blevet mere i orden at læse et erhvervsmagasin som primært er skrevet til kvinder," siger Mulle Juul Korsholm.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også