Bonnier køber op i USA
Bonniers top-chef Jonas Bonniers plan er, at Bonnier Corporation skal vokse, og at opkøbet af 'Working Mother' skal styrke den eksisterende portefølje af magasiner om forældreskab, mødre og børn, såsom 'Parenting' og 'BabyTalk', skriver Adage.com.
Direktør for Bonnier Corp., Terry Snow, siger om opkøbet:
"I dag ønsker Bonnier at udvide dets muligheder for at nå forældre og mødre på forskellige steder i deres og deres børns udvikling."
Det var kun sidste år, at den amerikanske del af Bonnier blev opbygget med Bonnier Publications køb af 18 magasiner fra Time Inc. i kombination med dets 49 pct. aktieandel i Florida's World Publications.
Formålet med det nye opkøb er at styrke annoncesalget i den specifikke magasinkategori, både når det gælder pakkeløsninger for annoncører med interesser i både 'Parenting' og 'Working Mother', og når det gælder de unikke virksomhedsorienterede annoncører, som 'Working Mother' bringer med sig.
Working Mother bliver udgivet otte gange årligt og har et oplag på 830.653 eksemplarer.