Komfo: Virksomheder bør ikke frygte Facebook

Der er ingen grund til at holde sig fra Facebook af frygt for negative historier, lyder beskeden fra communities-it-firmaet Komfo. Med over en million profiler har Facebook på rekordtid etableret sig som danskernes foretrukne netværk. Det har erhvervslivet fundet ud af og bombarderer brugerne med annoncer på Facebook. Men ifølge den danske virksomhed Komfo, der laver applikationer for firmaer, der ønsker at brande ydelser og produkter via Facebook.
MediaWatch

Der er ingen grund til at holde sig fra Facebook af frygt for negative historier, lyder beskeden fra communities-it-firmaet Komfo. Med over en million profiler har Facebook på rekordtid etableret sig som danskernes foretrukne netværk. Det har erhvervslivet fundet ud af og bombarderer brugerne med annoncer på Facebook. Men ifølge den danske virksomhed Komfo, der laver applikationer for firmaer, der ønsker at brande ydelser og produkter via Facebook. Men traditionelle bannerannoncer er dog ikke løsningen, hvis en virksomhed vil i tale med en bestemt bruger-gruppe, mener Rasmus Møller-Nielsen, partner i Komfo. "Danske virksomheder bør tage ved lære af de udenlandske og specielt de amerikanske. Hvis man tilbyder brugerne funktionsrige applikationer, der kan spare dem tid på nettet, eller et professionelt kommunikationsforum for arbejdspladsen, tager de imod det med kyshånd. Det er måden at arbejde med sit brand på i Facebook," siger han. Han mener, at danske virksomheders brands er stærkt på vej ind på Facebook. Og det skal de lære at udnytte til deres egen fordel. "Frygten for at blive en del af Facebook er overdreven. Hvis virksomheden ikke allerede er en del af Facebook, bør den derimod være bekymret. Har den loyale kunder, engagerede medarbejdere og interesserede ansøgere, er brandet allerede i spil," siger han. |NP|

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også