Mediesites kæmper for brugerne

DR og TV 2 må kæmpe hårdere på nettet. De seneste 12 måneder har budt på fald i både antallet af brugere og sidevisninger på deres hjemmesider.
MediaWatch

DR og TV 2 må kæmpe hårdere på nettet. De seneste 12 måneder har budt på fald i både antallet af brugere og sidevisninger på deres hjemmesider.

I juli havde dr.dk 13 procent færre brugere og 22 procent færre sidevisninger end i samme måned sidste år, mens udviklingen på TV 2's hjemmeside er på henholdsvis minus otte procent og minus 28 procent.

En del af de to mediesites' tab kan muligvis forklares med, at netaktiviteten i juli 2007 var meget stor i forbindelse med kontroverserne omkring den danske cykelrytter Michael Rasmussen, skriver Børsen.

Men den nedadgående tendens er ikke til at bortforklare, siger Karen Westmann Hertz, DR's chef for nye medier.

"Der er ingen tvivl om, at vi kan mærke en vis nedgang. De store mediehjemmesider sidder i forvejen kun på 15 procent af brugernes tid på nettet, og når konkurrencen vokser inden for denne kategori, så bliver der mindre til alle," siger hun til Børsen. |NP|

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også