PR-virksomheder gør klar til nedtur

Andet halvår for PR-branchen forventes at blive hårdt. Derfor forbereder branchen sig på, at væksten vil falde. Når krisen kradser, og det gør den i øjeblikket, så kan man mærke det hos PR- og kommunikationsbureauerne, som står først i rækken, når der skal spares på virksomhedernes budgetter.
MediaWatch

Andet halvår for PR-branchen forventes at blive hårdt. Derfor forbereder branchen sig på, at væksten vil falde.

Når krisen kradser, og det gør den i øjeblikket, så kan man mærke det hos PR- og kommunikationsbureauerne, som står først i rækken, når der skal spares på virksomhedernes budgetter.

"Det er her, at man kan skære, uden at man lukker virksomheden i morgen. I min egen virksomhed har vi mistet to internationale kunder i løbet af den sidste uge, fordi de opsiger alle deres kommunikationsaktiviteter med øjeblikkelig virkning," siger Jens F. Kofoed, Hill og Knowlton, der også er formand for PR-bureauernes brancheforening BPRV til Berlingske Business.

Han siger, at forventningen fra årets start var, at man i årets to sidste kvartaler ville opleve en afmatning, men den forstærkes nu yderligere af finanskrisen. |NP|

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også