DR lancerer to nye TV-kanaler

Seertallet på DR's hovedkanal bliver ved med at falde, og derfor satser de nu på to nye TV-kanaler, der skal tiltrække seerne. "Vi forventer at miste ét sharepoint om året frem til 2011.
MediaWatch

Seertallet på DR's hovedkanal bliver ved med at falde, og derfor satser de nu på to nye TV-kanaler, der skal tiltrække seerne.

"Vi forventer at miste ét sharepoint om året frem til 2011. Det skulle vi gerne have vundet på vores øvrige TV-kanaler," siger mediedirektør Lars Grarup.

Med 30 procent på DR af danskernes TV-sening mener Grarup, at der er sammenhæng mellem at have den størrelse, de har nu og have den betydning, de har i samfundet.

Med spareplanen solgte DR ud af sine sportsrettigheder, men ser gerne at man skaffe sig nogle af rettighederne igen i 2010-11. Udover sporten planlægger de også underholdning i fremtiden på DR.

Det nye digitale sendenet, der erstatter det gamle analoge TV-signal, vil ændre på konkurrencen mellem TV-stationerne.

Men uanset hvordan det forløber konkurrencemæssigt, vil DR ikke lade sig sponsorere med sponsorskilte og sponsorerede præmier i forbindelse med sine programmer, som er en del af medieaftalen i dag. Lars Grarup siger, at DR skal blive et reklamefrit område. |NP|

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også