Lisbeth Knudsen: Nyhedsavisens død gavner markedet

Koncernchef i Berlingske Media, Lisbeth Knudsen håber, at lukningen af gratisavisen medfører et mere bæredygtigt marked.
MediaWatch

Koncernchef i Berlingske Media, Lisbeth Knudsen håber, at lukningen af gratisavisen medfører et mere bæredygtigt marked.

"Det har været et fantasiprojekt, som desværre har ødelagt det for andre at drive sund forretning. Derfor er der grund til at være tilfreds med, at det lukker," siger Lisbeth Knudsen til Berlingske.dk.

Berlingske Media har selv pådraget sig økonomiske sår i gratisaviskrigen, blandt andet drænede gratisavisen Dato, der lukkede sidste år, den berlingske pengekasse for et trecifret millionbeløb.

Men Lisbeth Knudsen tror, at lukningen af Nyhedsavisen vil gavne gratisavismarkedet, som blandt andet tæller Urban, der hører under Berlingske Media.

"Konsekvensen vil forhåbentlig blive, at vi kan få et mere kommercielt bæredygtigt gratisavismarked i Danmark med en sund konkurrence mellem de resterende på markedet og på et realistisk økonomisk grundlag," siger hun. |NP|

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også