Discovery får ny kanalchef

Discovery Networks Nordic ansætter Björn Albrektson som ny Head of Channels. Han får det overordnede nordiske ansvar for program, markedsføring, on-air promotion og PR.
MediaWatch

Discovery Networks Nordic ansætter Björn Albrektson som ny Head of Channels. Han får det overordnede nordiske ansvar for program, markedsføring, on-air promotion og PR.

Ansættelsen sker som led i Discoverys ambition om at styrke sine kanaler yderligere på de lokale nordiske markeder.

Björn Albrektson har en lang og gedigen baggrund i tv-branchen.

Han har arbejdet 25 år i den nordiske tv-branche blandt andet med lanceringen af Sky Channel og derefter ti år hos Kinnevik/MTG, hvor han har haft diverse chefstillinger og været med til at lancere TV3, ZTV og Airtime.

De seneste syv år har Björn Albrektson arbejdet på tv-produktionssiden blandt andet fem år på Metronome Film & Television og senest som Director of Business Development for Zodiak Television-koncernen.

"At komme tilbage til et tv-selskab er meget spændende i disse digitale tider, ikke mindst til et selskab som Discovery, som er verdens ledende mediekoncern indenfor fakta baseret underholdning. Stigning i tv-seeningen, når det gælder niche-kanaler på bekostning af de traditionelle, brede tv-kanaler, har været helt klar i Norden de seneste år, og jeg tror, at dette bare er begyndelsen," siger han i en pressemeddelelse. |NP|

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også