Discovery Networks Nordic ansætter Björn Albrektson som ny Head of Channels. Han får det overordnede nordiske ansvar for program, markedsføring, on-air promotion og PR.
Ansættelsen sker som led i Discoverys ambition om at styrke sine kanaler yderligere på de lokale nordiske markeder.
Björn Albrektson har en lang og gedigen baggrund i tv-branchen.
Han har arbejdet 25 år i den nordiske tv-branche blandt andet med lanceringen af Sky Channel og derefter ti år hos Kinnevik/MTG, hvor han har haft diverse chefstillinger og været med til at lancere TV3, ZTV og Airtime.
De seneste syv år har Björn Albrektson arbejdet på tv-produktionssiden blandt andet fem år på Metronome Film & Television og senest som Director of Business Development for Zodiak Television-koncernen.
"At komme tilbage til et tv-selskab er meget spændende i disse digitale tider, ikke mindst til et selskab som Discovery, som er verdens ledende mediekoncern indenfor fakta baseret underholdning. Stigning i tv-seeningen, når det gælder niche-kanaler på bekostning af de traditionelle, brede tv-kanaler, har været helt klar i Norden de seneste år, og jeg tror, at dette bare er begyndelsen," siger han i en pressemeddelelse. |NP|