Mediebureauer vinder vækstkampen

Mediebureauerne vinder for andet år i træk slaget om væksten i kommunikationsbranchen over reklamebureauerne, viser en analyse fra dagbladet Børsen.
MediaWatch

Mediebureauerne vinder for andet år i træk slaget om væksten i kommunikationsbranchen over reklamebureauerne.

Dagbladet Børsens anden samlede analyse af reklame, PR, direct marketing og mediebureauerne viser, at mediebureauerne voksede med 16,6 pct. i bruttoavance sidste år, mens reklamebureauerne voksede med blot 5,4 pct.

"Tallene viser, at reklamebureauernes plads, som den primære rådgiver i kommunikationsbranchen, er på spil," siger Peter Gottfredsen, der er adm. dir. i Omnicom Mediagroup.

Han vurderer, at mediebureauernes fordel er, at de er gode til tal, mens reklamebureauerne har outsourcet talfolket og "dermed mistet et centralt konkurrenceparameter".

Han siger, at kampen mellem dokumentation og effekt på den ene side og kreativiteten på den anden vil ende med en sejr til effektiviteten. |NP|

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også