"Nej tak"-skilt skal styrke Nyhedsavisens læsertal

Nyhedsavisen vil øge antallet af læsere pr. avis og uddeler derfor klistermærker mod gratisaviser.
MediaWatch

Nyhedsavisen vil øge antallet af læsere pr. avis og uddeler derfor klistermærker mod gratisaviser.

De husstande, der dagligt modtager Nyhedsavisen, har i de forløbne dage modtaget et brev med Forbrugerrådets grønne klistermærke mod gratisaviser, skriver business.dk.

Formålet er at skære de husstande, der ikke læser gratisavisen, fra.

"Det handler om at få så meget ud af hver enkelt avis som muligt, og ved at sende klistermærkerne ud til folk, regner vi med at kunne øge antallet af læsere pr. kopi, fordi vi får skåret de husstande fra, som ikke læser avisen," siger Morten Nissen Nielsen, der er direktør for Nyhedsavisen til business.dk.

Hvert eksemplar af Nyhedsavisen læses i snit af 1,32 læsere, og det tal skal gerne stige som følge af det nye initiativ.

Avisen har testet projektet med at husstandsomdele det grønne klistermærke fra Forbrugerrådet i enkelte postnumre, og resultatet var, at omkring 10 procent af avis-modtagerne satte klistermærket på brevsprækken eller postkassen.

Mediebureauet OMD tager godt imod det nye påfund.

"Det er smart at gøre det på den måde, for det betyder, at Nyhedsavisen får lukket et hul i distributionen," siger Claes Braagaard, der er trading director i OMD. |NP|

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også