TV 2: Hovedkanal giver fortsat økonomisk hovedpine
De forretningsmæssige udfordringer koncentrerer sig først og fremmest om hovedkanalen, der i første halvår af 2008 realiserede et underskud før skat på 67 mio. kr.
TV 2s øvrige aktiviteter bidrager til halvårsregnskabet med et overskud før skat på 85 mio. kr., skriver TV 2 i en pressemeddelse. Trods det er TV 2s markedsandel på tv-reklamemarkedet fastholdt.
"Resultatet er forventeligt, og vi følger de planer, vi lagde i foråret. TV 2 var igennem en barsk omgang med afskedigelser og en spareplan, som er begyndt at have sin effekt, og som for alvor vil slå igennem i 2009. Samtidig er det værd at huske, at vi på nogle områder har succes. Bl.a. ligger TV 2 NEWS langt over forventning på seertal, og brugerbetalingen på en række aktiviteter bidrager positivt til økonomien," siger TV 2s adm. direktør, Merete Eldrup.
Justeret for omstruktureringsomkostninger og omkostninger til TV 2 Radio er resultatet før skat et overskud på 18 mio. kr.
TV 2forventer fortsat et resultat før skat for 2008 på minus 120-140 mio. kr. - dog afhængig af udviklingen i reklamemarkedet.