Facebook kan gøres til 'big business'

Man begår en fejl, hvis man blot anser Facebook som ren spild af tid. De sociale netværk er nemlig det idelle sted at afprøve nye forretningsidéer.
MediaWatch

Man begår en fejl, hvis man blot anser Facebook som ren spild af tid.

De sociale netværk er nemlig det idelle sted at afprøve nye forretningsidéer. Det påpeger Peter Svarre, der user experience director hos Hello Group.

"Forretninger opstår i sprækkerne, hvor man mødes om noget helt andet, og det er derfor, at Facebook absolut ikke må undervurderes som stedet, hvor de store muligheder opstår," siger Peter Svarre til Berlingske Nyhedsmagasin.

Ifølge Peter Svarre kan man sammenligne Facebook med en golfklub, hvor mennesker mødes uden for jobbet, men alligevel taler forretning mellem drives og putt.

Et eksempel på en virksomhed som har fået meget ud af Facebook, er Disney. De har lavet en applikation med en række spørgsmål til brugerne, hvor de kan teste, hvilken Disney-figur de minder mest om.

Umiddelbart kan det synes som en ganske uskyldig gang tidsfordriv, men på den måde sørger Disney for, at knap 100.000 brugere hver dag bliver mindet om Disneys brand.

"Vedligeholdelsen af et brand er et meget interessant område på de sociale netværk," pointerer Peter Svarre. |NP|

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også