Oplag: Juli værre end juni

Det går igen den forkerte vej for de betalte dagblade, som klarede sig dårligere i juli end i juni.
MediaWatch

Det går igen den forkerte vej for de betalte dagblade, som klarede sig dårligere i juli end i juni.

Det viser de seneste månedstal fra Dansk Oplagskontrol.

Mens de 32 dagblade i målingen i juni lå 5,8 pct. under niveauet fra 2007 var faldet steget til 6,2 pct. i juli, hvor der på hverdage sammenlagt blev solgt 1.111.937 aviser mod 1.185.039 i juli 2007.

I faktiske tal betyder det, at der sammenlagt blev solgt knap 2 mio. færre aviser på hverdage i løbet af måneden.

Hårdest ramt er aviser som Berlingske Tidende (-9 pct),  Jyllands-Posten (-9,4 pct., Nordyske Stiftstidende (-10,6 pct.) og Århus Stiftstidende (-12,1 pct.).

Når det gælder søndagssalget er situation ikke bedre. Her er faldet på 6,5 pct. Nedenstående graf viser de hårdest ramte dagblades samlede oplagsfald i forhold til juli 2007.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også