TV 2 åbner for reklameafbrydelser

TV 2 bløder op på "en go film uden afbrydelser" på grund af økonomisk pres.
MediaWatch

TV 2 har indtil videre været afvisende over for at afbryde udsendelserne for at vise reklamer. Men nu er stationen mindre skeptisk.

"Lige nu er vi nødt til at være åbne over for alt, og flere reklamer er sikkert en mulighed," siger TV 2's adm. direktør Merete Eldrup til Berlingske Business.

I Sverige har TV 4 således fået politisk opbakning til at sende reklamer midt i udsendelserne og at gå fra 10 til 12 minutters reklame i timen. Samtidig er tv-stationen blevet pålagt kun at lade pauserne vare tre minutter, så seerne ikke blive forstyrret unødigt.

På den måde har TV 4 formået at øge reklameindtægterne, selvom de mistede omkring syv sharepoint i forbindelse med digitaliseringen af det svenske tv-net.

TV 2's adm. direktør, Merete Eldrup, er bekendt med TV 4's nye reklamestrategi, og erkender, at det kan være vejen frem for TV 2.

"Da TV 2 i sin tid kom med reklamerne, var folk jo heller ikke begejstret for det. Vi skulle jo helst ikke skræmme seerne væk, men vi bliver nødt til at se på alle muligheder," siger Merete Eldrup.

Eldrup understreger, at det er en politisk beslutning, hvis TV 2 skal sende flere reklamer og midt i programmerne. |NP|

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også